III rok. Układanka

Ostatnia aktualizacja: 25 czerwca 2015

Projekt z podstaw grafiki komputerowej. Zrealizowany został w zespole trzyosobowym. Jest to gra, która polega na ułożeniu puzzli powstałych z wczytanego zdjęcia

Projekt został stworzony w języku C++. Wykorzystano środowisko Qt oraz bibliotekę CImg.

Po wczytaniu zdjęcia gracz ma do wyboru dwie wersje gry:

  • z brakującym fragmentem, może przesuwać cztery kawałki układanki znajdujące się w pobliżu brakującego puzzla,
  • bez brakującego fragmentu, może przesuwać całe kolumny lub wiersze układanki.

Jak widać na powyższych rysunkach, stopień skompilowania gry (ilość fragmentów) może być różny. Dodatkowo gracz może wybrać kilka animowanych efektów graficznych, które mają na celu utrudnienie jego rozgrywki.

Efekty mogą być użyte jednocześnie (powyższy rysunek). Gracz wygrywa, kiedy ułoży zdjęcie zgodne z oryginałem. Gra gromadzi statystyki graczy, zliczając ilość kroków którą wykorzystali do ułożenia poprawnego obrazka.