III rok. Wieśmin

Ostatnia aktualizacja: 25 czerwca 2015

To gra, RPG która została zrealizowana w zespole czteroosobowym.

Grę napisano w języku C++ przy wykorzystaniu środowiska wxWidgets oraz biblioteki boost. Poniżej przedstawiono funkcjonalność gry.

  1. Świat gry (każda mapa poziomu) generowana jest w sposób losowy.
  2. Na kolejnych mapach znajdują się coraz silniejsi przeciwnicy.
  3. Istnieje wiele rodzajów przeciwników (także bossowie). Niektórzy są szybsi, niektórzy mocniejsi.
  4. Postać gracza może rozwijać rozmaite umiejętności, które mają wpływ na rozgrywkę.
  5. Postać gracza może zbierać różne przedmioty i kawałki zbroi.
  6. Postać gracza może rozmawiać z postaciami, które mogą mu zlecać questy.
  7. Na każdej mapie przeciwnicy, bohaterowie niezależni oraz przeciwnicy są generowani w sposób losowy.
  8. Przedmioty, które znajdują się na mapie i które zostawiają martwi przeciwnicy także generowane są w sposób losowy.
  9. Postać gracza może używać bezpośrednich ataków bronią lub magii.
  10. Postać gracza zdobywa punkty doświadczenia i zwiększa swój poziom.
  11. Przeciwnicy poruszają się w kierunku bohatera przy pomocy algorytmu flood fill.
  12. Jeżeli wszystkie drzwi do postaci są zamknięte, przeciwnicy nie atakują gracza.
  13. Gracz ma możliwość włączenia minimapy. Widzi także stan swojego życia i poziomu many.
  14. Obszary, których nie odkrył gracz, są niewidoczne na mapie.

Poniżej screeny z gry.